Sprawdzone sposoby na zdrowe ferie

jak ucgronić się przed grypą

Jeszcze chwila i w niektórych województwach rozpoczną się upragnione i wyczekane ferie. Szaleństwa na stoku, pełne emocji kuligi, bitwy na śnieżki, spanie do południa i błogie lenistwo – któż z nas nie czeka na te przyjemności? Aby jednak w pełni czerpać radość z ferii, jeszcze przed ich rozpoczęciem należy pomyśleć o jednej bardzo ważnej kwestii, a mianowicie o własnym zdrowiu. Musicie wiedzieć, że sezon zimowy to czas, kiedy szaleje grypa. Jeśli nie uchronimy się przed chorobą, z dnia na dzień bezlitośnie rozłoży nas na łopatki, tym samym odbierając całą radość z ferii. Niby 100% ochrony przed grypą nie ma, jednakże istnieje wiele sposobów na to, aby zminimalizować ryzyko zachorowania. 

Po pierwsze – szczepienia przeciwko grypie

źródło: pinterest

źródło: pinterest

Większość specjalistów uważa, że jednym z lepszych i najbardziej skutecznych zabezpieczeń przed grypą są szczepienia. Szczepionki wzmacniają nasz organizm i uczą go, jak walczyć z paskudnym wirusem. Przeciwciała chroniące przed chorobą powstają już siedem dni po przyjęciu szczepionki i utrzymują się około dwóch miesięcy. Zaszczepić możemy się w każdej chwili, w dowolnym momencie. Na pewno warto zrobić to jeszcze przed wyjazdem na ferie. Warunek do przyjęcia szczepionki jest tylko jeden – brak zachorowalności na grypę w obecnie trwającym sezonie. Musicie wiedzieć, że szczepionka na grypę może pochwalić się skutecznością rzędu 90%, tak więc na pewno warto się w nią zaopatrzyć!

Po drugie – codzienna higiena

Szczepienia przeciwko grypie to jedno, właściwa higiena to drugie. Nie wiem czy wiecie, ale tak banalna czynność jak mycie rąk również pomoże wam ustrzec się przed zachorowaniem na grypę. Oczywiście nie musicie od razu obsesyjnie myć rąk ale róbcie to w miarę często. Pamiętajcie, że każda rzecz, której dotykacie (klamka, poręcz schodów, stół w restauracji) może być potencjalnym źródłem zarazków. Ręce myjcie zawsze ciepłą wodą i mydłem przeciwbakteryjnym, które skutecznie pomoże pozbyć się bakterii z dłoni.

Po trzecie – właściwa dieta

źródło: pinterest

źródło: pinterest

To, co jemy w sezonie zimowym ma także istotny wpływ na nasze zdrowie. Jedząc potrawy naszpikowane witaminami (zwłaszcza witaminą C) i flawonoidami uchronimy się przed chorobą. Jeśli chcecie skorzystać z ferii w pełnym zdrowiu, koniecznie zmieńcie nawyki żywieniowe. Zadbajcie o to, aby na waszych talerzach jak najczęściej gościły surówki i sałatki. Zamiast batonów czy ciastek, sięgajcie po owoce i świeże warzywa. Jedzcie dania z czosnkiem, który jest naturalnym antybiotykiem. Śmiało sięgajcie po rozgrzewające przyprawy, jak cynamon, kardamon, goździki, imbir. Dodawajcie je do herbaty lub wody z cytryną. To pomoże podnieść waszą odporność. A przede wszystkim nie zapominajcie o śniadaniu! Ciepłe śniadanie w postaci owsianki lub kaszy jaglanej z cynamonem to podstawa zdrowia.

Ps. Pamiętajcie, że przed grypą lepiej się zabezpieczyć, niż ją później leczyć. Jeśli chcecie przejść przez ferie w dobrym zdrowiu i czerpać z nich pełnymi garściami, koniecznie dołączcie do elitarnego grona GRYPOODPORNYCH 🙂

Pod podanym wyżej linkiem znajdziecie więcej informacji na temat skutecznej ochrony przed tą chorobą.