Sprawdzone sposoby na bolesne miesiączki

No-Spa na bolesne miesiączki

Bolesne miesiączki to prawdziwa zmora młodych kobiet. Nie tylko odbierają radość z codziennego życia, ale także pogarszają jego jakość i zaburzają normalne funkcjonowanie. Co druga z nas cierpi katusze na skutek skurczów w dole brzucha, którym dość często towarzyszą mdłości, wymioty, kolki, bóle w odcinku lędźwiowym kręgosłupa oraz bóle promieniujące do nóg. Natężenie bólu jest bardzo różne u różnych dziewczyn. Czasem jest to zwyczajne uczucie braku komfortu gdzieś w podbrzuszu, a czasem ból menstruacyjny jest nie do zniesienia, zmusza do chwilowego wycofania się z życia towarzyskiego i położenia w łóżku. Dobra wiadomość w tym wszystkim jest taka, że z bólami menstruacyjnymi można walczyć i co najważniejsze, walkę tę można wygrać! Sposobów na bolesne miesiączki jest wiele. Oto kilka z nich… 

No-Spa tabletki (źródło: www.no-spa.pl)

No-Spa na bolesne miesiączki (źródło: www.no-spa.pl)

Tabletki rozkurczowe działają przeciwbólowo

 Gdy bóle menstruacyjne są dość silne, warto sięgnąć po odpowiednie środki przeciwbólowe lub rozkurczające, które doskonale łagodzą nieprzyjemne skurcze macicy i są największym sprzymierzeńcem w walce z bólem. Dobrze jest zacząć stosować je już na 2 dni przed spodziewaną miesiączką. Z bogatej gamy leków przeciwbólowych należy unikać pochodnych kwasu acetylosalicylowego, jak np. aspiryna, gdyż mogą one nasilić krwawienie. Bezpiecznym, a jednocześnie skutecznym środkiem jest NO-SPA o właściwościach rozkurczających. Powoduje rozkurcz mięśni gładkich, przynosząc niemalże natychmiastową ulgę. Najważniejsze jednak, że nie wywołuje żadnych nieprzyjemnych i niepożądanych objawów. Mając No-Spę pod ręką, nawet najbardziej dotkliwe bóle menstruacyjne nie będą wam straszne. Pamiętaj, aby przed zastosowaniem leku przeczytać ulotkę – No-Spa ulotka.

bóle menstruacyjne-dieta

Odpowiednia dieta

Nie wiem czy wiecie, że właściwie dobrana dieta podczas miesiączki może złagodzić nieprzyjemne dolegliwości? Już kilka dni przed krwawieniem należy wypijać dużo wody tak, aby zapobiec odwodnieniu organizmu. W trakcie miesiączki dobrze jest zrezygnować z produktów tłustych i smażonych na rzecz świeżych i nieprzetworzonych. Warto również wyeliminować z codziennego menu słodycze, sól, mocną herbatę i napoje gazowane. Dietetycy zalecają większe spożywanie ryb bogatych w kwasy omega3, zielonych warzyw liściastych, a także bananów, orzechów, suszonych i świeżych owoców, nasion, jogurtów i kefirów.

Witaminy i minerały

Na siedem dni przed rozpoczęciem miesiączki, a także podczas trwania menstruacji należy przyjmować witaminę B1, B3 i B6 (najlepiej w postaci tabletek). Na trzy dni przed menstruacją dobrze jest zażywać magnez, wapń, cynk oraz witaminę C i E. Składniki te zapobiegną intensywnym skurczom macicy.

bolesne miesiączki

Relaks i terapia ciepłem

Ulgę w dolegliwościach bólowych przyniosą ciepłe okłady. Położenie termoforu na dole brzucha na co najmniej 15-20 minut zminimalizuje skurcze, a tym samym złagodzi ból. Jeśli nie posiadacie termoforu, zamiast niego możecie użyć butelki wypełnionej ciepłą wodą lub ciepłego ręcznika.

Podobne właściwości mają ciepłe kąpiele. Przygotowując je należy zadbać, aby woda nie była zbyt gorąca, gdyż taka może wywołać krwotok. Dobrze sprawdzają się kąpiele rumiankowe, a także błogie kąpiele z szałwią, melisą, miętą i rozmarynem. Pomogą także olejki aromatyczne: lawendowy lub majerankowy.

Delikatne masaże

Masaże brzucha wykonywane ruchami kolistymi (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) mają działanie rozkurczające i relaksujące. Masujcie brzuch przynajmniej dwa razy dziennie, a na pewno poczujecie ukojenie.

Aktywność fizyczna

Menstruacja wyklucza intensywny wysiłek fizyczny, który może nasilać nieprzyjemne dolegliwości bólowe. Niewskazane są wszelkie ćwiczenia wysiłkowe zarówno te wykonywane w domu, jak i na siłowni. Dobre natomiast są spokojne spacery i joga.