Męczący problem: zaparcia

źródło: pinterest

źródło: pinterest

Zaparcia to wyjątkowo uciążliwy problem, który może dotknąć każdą z nas i to w najmniej oczekiwanym momencie. Mimo, że przyczyn dolegliwości jest dość dużo, to jednak bardzo często same na nią pracujemy. Niewłaściwa dieta (uboga w błonnik pokarmowy), do tego zbyt małe spożywanie płynów, zbyt mało ruchu i złe nawyki – to wszystko powoduje, że nasze wizyty w toalecie nie należą do najprzyjemniejszych. Przewlekłe zaparcia są męczące i bywają bolesne. Gdy przez dłuższy czas mamy problem z wypróżnieniem, możemy cierpieć na bóle brzucha i nieprzyjemne (krępujące) wzdęcia. Zaparć nie można lekceważyć i jak najszybciej należy się z nimi rozprawić. W jaki sposób? Oto sprawdzone metody:

1. Dieta

Poprawa diety potrafi zdziałać prawdziwe cuda. Warto więc zadbać, aby w codziennym menu zagościł błonnik pokarmowy. Znajdziemy go nie tylko w warzywach i owocach, ale także pełnych ziarnach, brązowych makaronach, brązowym ryżu i pieczywie razowym. Z warzyw warto wybierać brokuły i marchew. Ograniczyć z koli należy ziemniaki. Z owoców należy wybierać: jabłka, suszone morele i śliwki. Warto także włączyć do diety otręby i spożywać je w ilościach 2 łyżeczek dziennie. Takie otręby można dodać do musli z mlekiem lub jogurtem naturalnym, a także do smoothie, które są bardzo zdrowe i pożywne jednocześnie.

Należy zadbać także o to, jak się je. Wbrew pozorom, higiena jedzenia jest bardzo ważna. Lepiej jeść mniej, a częściej. Idealny model żywieniowy to 5 posiłków dziennie.

  1. Spożywanie większej ilości płynów

Tak naprawdę zaparć nie pokonamy, jeśli nie zadbamy o większe spożycie płynów. Codziennie należy wypijać około 2 litrów płynów, w tym wody niegazowanej, herbat owocowych i ziołowych. Ilość płynów należy zwiększyć wraz ze zwiększeniem błonnika pokarmowego w diecie.

  1. Aktywność fizyczna

Regularna aktywność fizyczna nie tylko dobrze wpływa na sylwetkę ale także zmusza rozleniwione jelita do pracy. Oczywiście nie musicie od razu biegać codziennie na siłownię. Wystarczy, że zainwestujecie w pół godzinny spacer, godzinną jazdę na rowerze lub godzinną wizytę na basenie. Z czasem możecie oczywiście zwiększać swoją aktywność, gdyż ruchu nigdy nie jest za wiele 🙂

  1. Pomoc z apteki
Dulcobis - lek na zaparcia (źródło: www.stopzaparciom.pl)

Dulcobis – lek na zaparcia (źródło: www.stopzaparciom.pl)

Ulgę w męczących zaparciach przyniosą również preparaty apteczne. Jaki lek na zaparcia jest najlepszy? Osobiście mogę wam polecić DULCOBIS. Lek ten wykazuje potwierdzoną przewidywalność jeśli chodzi o czas działania i sygnalizowanie czasu wypróżnienia. Substancją czynną preparatu jest bisacodyl – znany jako stymulujący środek przeczyszczający, który działa w ciągu 6-12 godzin. DULCOBIS to lek jest w pełni bezpieczny i może być stosowany już od 10 roku życia. Wystarczy przyjąć go tuż przed pójściem spać, aby zaparcie zlikwidować w przeciągu 6-12 godzin.

 

Dodaj komentarz